søndag, november 26, 2006

Tanker....

Nå, så er vi godt igang! Tænkte jeg ville dele lidt flere tanker.....

Da vi startede opgaven med en inspirerende og meget flagrende brainstorm kom Yvonne altså med et ord - "Stork" og spørg mig/os ikke hvorfor men på en eller anden måde gik det rent ind! Ret hurtigt efter det blev vi enige om at selve "rygsøjlen" i produktionen skulle være et slags fortælling. Ved at lægge denne ud som både lyd og tekst kan vi gøre den tilgængelig for personer der ikke kan læse. Historien vender sig til børn i førskolealderen samt i de første klasser. Ud over at fortælle en historie ønsker vi at bringe viden om den bestemte fugl videre men også omkring den problematik der knytter sig til dens væren i Danmark. I forhold til aldersgruppen synes jeg der melder sig nogle interessante overvejelser. Hvor skal man "ligge" rent sprogligt? Hvad kan børn i den aktuelle målgruppe forstå? Hvordan gøre for at det skal være spændende for både de lave og lidt højere aldre?

Så langt har vi brugt tekst, lyd og billeder til at formidle os. For mig er det spændende at arbejde på flere fronter samtidigt. Opdage at f.eks. noget af det arbejde med "Layers" i Photoshop stadig sidder i fingrene. Og så er Audacity bare skidesjovt! Og smart! Man kan redigere så nemt. - Hvupti så er en rømmen fjernet og man kan stadig bruge resten - fedt!

Nå - jeg skriver mere senere!